Савети

Разговарали смо са Ђорђем Марковићем, успешним младим предузетником, оснивачем фирми Гифти и Голден Росес

  • Обзиром да сте веома креативна фирма, са много различитих идеја и веома интересантним начинима како да обрадујемо нама драге људе, моје прво питање за Вас биће свакако, Како сте дошли на идеју да производите све ове производе, сигурна сам да је прича веома интересанта и маштовита као и Ви сами?

На идеју за стварање Гифтy производа смо дошли на врло прагматичан начин. Наиме приметили смо да постоји одређена тржишна празнина тј ниша у делу за креирање поклона. Људи су се тиме бавили на аматерски и недовољно професионалан начин, а ми смо приметили да то можемо одрадити много боље. Применили смо стечена знања на Економском факултету као и друга знања које смо током школовања стекли и уз наравно неопходну срећу која је потребна приликом креирања сваког бизниса настао је Гифтy.


  • Након што сте имали тако креативну, а са друге стране веома корисну идеју, како сте се одлучили да започнете да радите на томе, шта Вас је мотивисало?

Приликом самог започињања посла ми нисмо имали искуство везано за картонске производе за поклоне уопште нити за производњу у општем њеном смислу. Међутим имали смо јаку жељу да креирамо поклоне које смо замислили и то нам је пре свега био мотор и инспирација за креирање нових производа.  Били смо сигурни у успех наших производа, једино што нам је стајало на путу између нас и успеха јесте пуно рада, који је на крају до тог успеха и довео. 


  • Да ли је постојао страх од неуспеха, и ако јесте како сте превазишли тај страх?

Велика предност приликом почињања бизниса у коме немате много знања као и искуства јесте да не знате за страх. Ми у том тренутку нисмо познавали тај бизнис у целокупној својој мери, мале и велике зачкољице које су везане за производњу, продају, маркетинг, логистику и то нам је на неки начин била велика предност. Касније, како је време пролазило искуство је полако бивало на нашој страни и то нам је наравно помогло за даљи развој. 


  • Да ли сте прошли неке обуке предузетништва пре него сте започели бизнис? Какво је било Ваше знање, да ли сте били упућени како цело тржиште рада функционише?

Пре покретања бизниса нисмо имали никаквог додира са курсевима, маркетинг или лифецоацх гуруима и слично. Бизнис смо покренули  пре свега на основу здраве визије и идеје која је у том тренутку била наша преокупација. Жеља за успехом и жеља да се од идеје направи успешна компанија била је јача од свих препрека и од свих незнања која су у том тренутку нама стајала на путу. Што се тиче самог тржишта рада, на самом почетку то уопште нас није занимало. Нама је било битно да покренемо бизнис, да, наравно, самостално реализујемо све послове који су у том тренутку били актуелни, а касније ћемо водити рачуна о проблему запошљавања нових кадрова, проналажењу радника и слично. Могу рећи да смо се бавили проблемима који су у датом тренутку постојали. Највећи фокус је био на њима. Постојала је дугорочна визија ка чему би компанија требало да стреми али није било никаквог дугорочног плана у смислу тачних корака како ће се до тог циља доћи.  Планови су дошли касније када смо видели како иде реализација и какав је генерално ток бизниса.


  • Да ли сте наилазили на препреке, које су то препреке биле и на који начин сте их превазилазили?

Препрека на самом послу је наравно било пуно међутим ми препреке нисмо тако схватили већ смо их разумели као саставни део посла и процеса и са њима смо се на такав начин носили.  Оне су биле везане како за саму производњу тако и за друге делове ланца. Данас када је Гифтy  компанија коју не води  једна или две особе већ тим људи највећи проблем се ствара код  проналажења квалитетних кадрова.


  • Обзиром да говоримо о предузетништву, о томе да сте развили бизнис план и започели сопствени бизнис, то самим тим значи и да сте Ви ти који запошљавају друге људе, хтела бих да Вас питам, Чиме сте се водили при запошљавању, шта је било важно за Вас и шта сте очекивали, тачније, шта и сада очекујете да поседује ваш будући запослени?

Особина Гифтија као компаније коју су основали и коју воде млади јесте константно улагање у кадрове. Тако и приликом запошљавања ми не водимо толико рачуна о стеченом  искуству кандидата за одређену позицију већ се, пре свега, водимо  амбицијом особе која се пријавила за радно место као и њеном жељом да напредује и усавршава се. Сматрамо да су стечена знања прошлост, а да је најбитнија жеља да се заједно ради на неком пројекту и тако доприноси његовом успеху.


  • Када смо код запошљавања и вођења фирме, веома је важно и то како се Ви односите према вашим радницима, те је моје наредно питање Чиме сте се водили у Вашем односу према запосленима, да ли за себе можете да кажете да сте лидер или вођа?

С обзиром да смо ми као оснивачи фирме млади и да разумемо потребе младих и као запослених у компанији а не само предузетника, ми цео наш тим сматрамо равноправним по свим основама. Наравно да се зна ко је власник, ко је менаџер, а ко радник али то се ни у једном тренутку не потенцира већ заједно учествујемо на реализацији задатих циљева и задатих пројеката. 


  • За крај, волела бих да као, веома млади и амбициозни, али и пре свега, успешни предузетници, дате савет свим младим људима који имају идеју, али се плаше да крену на пут ка реализацији те идеје?

“Ко сме тај може, ко не зна за страх тај иде напред.”  Следите лепоту својих снова и немојте дозволити да вас подмите да од њих одустанете.  Плата је мито који вам дају да бисте од њих одустали. 



Ђорђе Марковић је рођен 1993. године у Ужицу где завршава основну и средњу Економску школу. По завршетку Економске школе уписује Економски факултет у Београду. Током студирања се интезивно бави студентским организовањем и кроз студентске организације и Студентски парламент активно учествује у унапређењу услова студирања на Економском факултету. Крајем 2017. године оснива фирму Гифти, а два месеца касније и Голден Росес. Гифти и Голден Росес у наредне 3 године пословања постају синоними за поклањање. Убрзо, те компаније прерастају домаће тржиште и оријентишу се ка извозу и отварању међународних представништава. 

Поред две производне фирме Гифти-ја и Голден Росес-а сувласник је и оснивач неколико других компанија које се баве трговином, увозом и онлине продајом. Животни мото му је "Ко сме тај може, ко не зна за страх тај иде напред". Верује у истрајност и констатно учење као основ успеха.




Коментари: