Савети

Како (правилно) (ис)користити LinkedIn?

Било да сте у активој потрази за послом, или само пасивно посматрате прилике, регрутери на LinkedIn-у су константно ”на опрезу”. Они увек раде на проналажењу нових талената, а можда сте управо ви прави кандидат са одговарајућим вештинама! Како бисте осигурали да ћете бити примећени, важно је да урадите неколико ствари које ће вам помоћи да се ваш профил истакне међу осталима.


Савет 1: Keywords are the key

Немојте изгубити из вида да LinkedIn није само платформа на којој можете да објавите свој CV, већ веома моћан претраживач. Баш као и Google, LinkedIn ради са алгоримом који бира садржај који најбоље одговара #кључним речима ваше претраге. У том случају, оно што желите јесте да у садржају свог профила прикажете праве кључне речи, како бисте омогућили и олакшали регрутерима да баш вас пронађу. Научите да користите ову корисну алатку у два корака!

Прво, одлучите које вештине или кључне речи су релевантне за вас и изаберите 2 или 3. Размислите о свом послу и о томе шта ће регрутер тражити. Други корак је да се побринете да се одабране кључне речи појављују на следећим местима: у вашем наслову (тексту који се појављује испод вашег имена - headline); у вашем резимеу (summary); ранијем и садашњем опису посла.

Запамтите – што се више кључних речи појави на вашем профилу, то ћете бити боље рангирани у LinkedIn претрази!

Уколико желите да повећате своје шансе, напишите пост или објавите чланак користећи ове кључне речи.


Савет 2: Будите одређени

Ваш наслов је прва ствар коју људи прочитају на вашем профилу и на основу њега формирају први утисак. То је ваша једина прилика да заинтересујете потенцијалне регрутере да погледају ваш профил, тако да је важно паметно га искористити.

Подразумева се да ваш наслов приказује ваш тренутни позив или позицију, али он не мора чинити само то – прилагодите га! Додајте му још неку своју способност која ће учинити да се истакнете – на пример, можете нагласити нешто у чему се истичете или за чим сте страствени. Такође, ажурирајте свој наслов кључним речима релевантним како за вас, тако и за регрутере. Размислите о терминима које би регрутери користили да траже профиле који одговарају позицијама за које сте заинтересовани.

Уколико сте у потрази за послом, можете у наслову можете навести и да сте ”отворени за нове могућности”, али обавезно наведите индустрију или послове на које циљате и када сте доступни. На пример – уз Senior Software Developer можете додати – ”Отворено за нове могућности”; ”Доступно одмах за краткорочне уговоре”.


Савет 3: Будите ”тражљиви” – нека ваша листа вештина буде релевантна

Поседујете десетине вештина које вам неће помоћи да се издвојите из масе? На вашем профилу генерички стоји Microsoft Word, Microsoft PowerPoint, Microsoft Excel? У том случају, време је за промену!

Одељак о вашим вештинама треба да садржи кључне речи које ће вас учинити лакшим за претраживање и подржати причу о томе ко сте заправо ви и шта можете да радите. Дакле, кључно је направити промене у том одељку – избришите све ирелевантне вештине и додајте оне које су кључне за некога у вашој делатности и улози. Такође, важно је дати приоритет најважнијим вештинама, стављајући их на врх. На листу додајте нове вештине када завршите нови курс, обуку или сертификацију, а корисно је и додати препоруке које ће говорити у прилог вашој стручности.

Хобији којима сте посвећени такође могу бити одличан додатак вашим вештинама, а регрутерима ће бити интересантно да прочитају да сте страствени у планинарењу или кошарци!


Савет 4: Испричај своју причу и ”навуци” читатеља

Ваш резиме је кључно место за привлачење пажње потенцијалних регрутера. Пратите следеће савете како би ваш резиме био одличан.

  • опишите шта вас покреће – страст заузима централно место у добрим резимеима
  • поделите оно чиме се бавите – које проблеме решавате, за кога и како; ово је одличан начин да покажете своје вештине, знање у индустрији и стил рада.
  • ”уоквирите” своју прошлост – ако сте направили велики каријерни заокрет или обављали наизглед неповезане улоге, повежите их тако да имају смисла.
  • истакните своје највеће успехе; бирајте приче и речи које показују ко сте ви као особа, не само као професионалац.
  • поделите хоби, интересовање или волонтерску улогу и повежите то са својим послом.
  • истакните своје најбоље вештине.
  • испричајте причу – много већи утисак ће оставити уводна реченица ”Када сам имао x година…” и откривање зашто сте заволели кодирање, него ”страствен сам око кодирања”.
  • обезбедите читљивост – ваш резиме не треба да буде набацан на једно место, већ подељен на смислене пасусе.


Савет 5: Шта навести у својим искуствима

У суштини, одељак искуство, ”Experience“, на вашем LinkedIn профилу је ваш онлајн животопис, у који је прикладно укључити читаву своју радну историју. Послодавци очекују да он буде донекле сажет и специфичан, прилагођен послу који тражите. Ипак, ваш профил би требало да буде шири и потпунији, па препоручујемо да свако искуство напишете на следећи начин.

Почните са прегледом своје улоге. У 2 или три реченице дајте читаоцу преглед онога што ваш посао подразумева, укључујући неке чињенице или бројке.

Опишите своја достигнућа у одељку ”Achievements“, где можете набројати информације:

  • раздвојите своја достигнућа у датој улози тако да буду груписана у највише 3-5 достигнућа
  • користите кључне речи
  • представите своја достигнућа бројакама
  • проверите правопис и граматику.


Извор: https://sourcehr.co.nz/10-tips-to-improve-your-linkedin-profile/



Коментари: