Савети

Како да останете мотивисани када радите од куће

Већина људи види рад од куће изазовним – посебно у почетку. Од прљавог веша који вас чека до телевизора који је остао укључен, бројне су ствари које могу да вам одврате пажњу.

Понекад, јасно је да пиџама и удобан кревет једноставно не пружају исту количину мотивације као што то чине пословна одећа и канцеларијске столице.

Без обзира на то да ли сте сами кући, па вам се чини да је исувише тихо, или сте, са друге стране, са породицом која је гласна, може вам се чинити тешким да се концентришете на свој задатак, да обавите посао и осећате се продуктивним. На срећу, постоји неколико стратегија које вам могу помоћи да останете мотивисани када радите од куће.


1. Направите распоред

Без структурираног радног дана, може се десити да вам време просто ”побегне”. Већина људи у тим ситуацијама примети како почиње да мења своје радно време – због додатне шољице кафе са послом ћете касније кренути, па ће се он продужити до вечери, због чега ћете остајати будни касније ноћу.

Такође, вероватно ћете приметити да вам мисли олако одлутају и да вас много тога може ометати. Задатак којем бисте иначе посветили 20 минута, одједном траје 2 сата.

Због тога је важно имати јасан распоред. Одредите јасно време за почетак и завршетак свог рада. Покушајте да га се придржавате колико год можете.


2. Успоставите свој радни простор

Радећи код куће, вероватно ћете се наћи у искушењу да радите у кревету. На крају крајева, има ли удобнијег простора у кући?

Али, када повежете свој кревет са послом, то може ометати ваш сан. Проблеми са спавањем ће онда утицати на ваш радни учинак наредног дана. Већина стручњака препоручује да би ваш кревет ипак требало да остане резервисан за спавање.

Стога, иако вам се кревет може чинити као удобно место, успоставите свој радни простор негде другде. Кухињски сто или радни сто у углу дневне собе могу бити боља алтернатива спаваћој соби.


3. Разделите своје радно време

Функционисање у кратким временским периодима и конкретно планирање онога што ћете током њих радити – учиниће и највеће задатке пред вама лакше изводљивим.

Открићете да имате више мотивације када кажете себи да само треба да попуните једну фактуру у наредних 15 минута, него када помислите да их морате 50 довршити до ручка.

Планирање вашег времена ће учинити да се осећате одговорнијим. Мање је вероватно да ћете изгубити време на друштвеним мрежама када знате да имате само 15 минута да извршите задатак. Такође је мање вероватно да ћете обавезе одлагати када себи дате кратак рок.


4. Сведите сметње и прекиде рада на минимум

Вероватно водите борбу да се вратите свом задатку сваки пут када вас у њему прекину. Остаћете мотивисани само уколико ограничите та ометања и прекиде које доживљавате.

Ово можете учинити тако што ћете искључити обавештења на телефону и ограничити проверавање мејла на једном у сат времена. Или просто оставите свој телефон на ”Не узнемиравај” све док одређени задатак не довршите.

Уколико сте у свом дому окружени људима, пробајте да успоставите нека основна правила о томе шта представља легитиман разлог да вас прекину док радите.


5. Вежбајте ”правило 10 минута”

Највећи изазов заправо јесте натерати себе да отпочнете задатак који заиста не желите да радите. Било да сте убеђени да ће вам бити досадно, фрустрирајуће или само веома изазовно, тешко је убедити себе да почнете.

Један од најбољих начина да се у оваквим ситуацијама покренете је да користите такозвано ”правило 10 минута”. Реците себи да морате радити на нечему само 10 минута. Након што то време протекне, направите паузу. Више пута него што бисте можда очекивали, након првих десет минута, ипак ћете се одлучити да са задатком наставите, јер, као што је већ поменуто, почетак је најтежи део. Када једном отпочнете, лако је одржати замах.




Извор: https://www.verywellmind.com/work-from-home-motivation-4802480 

Коментари: