Савети

Како да останете мотивисани када радите од куће, II део

Већина људи види рад од куће изазовним – посебно у почетку. Од прљавог веша који вас чека до телевизора који је остао укључен, бројне су ствари које могу да вам одврате пажњу.

Понекад, јасно је да пиџама и удобан кревет једноставно не пружају исту количину мотивације као што то чине пословна одећа и канцеларијске столице.

Без обзира на то да ли сте сами кући, па вам се чини да је исувише тихо, или сте, са друге стране, са породицом која је гласна, може вам се чинити тешким да се концентришете на свој задатак, да обавите посао и осећате се продуктивним. На срећу, hocu-da-radim-rs вам доноси још неколико стратегија које вам могу помоћи да останете мотивисани када радите од куће.


6. Наградите себе

Уколико знате да вас по обављању задатка чека мала награда, велике су шансе да ћете боље и радити. На пример, реците себи да ћете гледати своју омиљену емисију ако завршите оно што сте испланирали до 18 часова. Или частите себе омиљеним колачем чим довршите извештај.

Иако ови подстицаји могу бити мали, често ће вам помоћи да ефикасно обавите свој посао. То ће вам такође помоћи да видите шта сте све способни да постигнете.


7. Поставите себи изазов

Чак и најмањи изазов може вам помоћи да се покренете. На пример, покушајте да напишете одређену количину речи за 30 минута. Када видите колико сте речи успели да напишете у том првом периоду, током следећег покушајте да победите свој већ постављени ”рекорд”.

Ово вам може послужити и да откријете нешто о себи – можда брже куцате када седите за кухињским столом, или можда имате бољи фокус одмах после ручка. Учење оваквих ствари вам може помоћи да лакше постигнете успех.

Уколико постанете свесни свог времена, мудрије ћете га користити. Уз то, уколико изазовете себе на неки начин, то вам може пружити додатни подстицај који вам је потребан.


8. Увежбајте ”self-care”

Никада нећете достићи свој максимум ако функционишете само на кофеину и шећеру. Потребна вам је здрава исхрана, доста одмора и добра стратегија за самопомоћ да бисте достигли свој врхунац.

Потребно је да с времена на време застанете и запитате се шта још можете да урадите да бисте боље бринули о себи. У периодима када се ваш ниво стреса повећава, ваша брига о себи би требало да расте упоредо са тим.


9. Експериментишите

Постоји мноштво online савета о томе како побољшати свој рад од куће и сви су различити – оно што функционише за једну особу, можда неће радити за другу. Зато је важно да испробате различите стратегије како бисте открили шта вам одговара. Можда је ваша мотивисаност на највишем нивоу након јутарњег тренинга или пак, увече.


10. Вежбајте контролу својих емоција

Истраживања показују да су људи склони да одлажу оне задатке који код њих изазивају непријатне емоције. Ако се плашите да са учењем долази и фрустрација, највероватније ћете затећи себе како гледате Netflix уместо што одрађујете посао.

У овим случајевима, недостатак мотивације произилази из ваше жеље да избегнете нелагодност. А када радите од куће, имате безброј прилика да се бавите нечим забавнијим од посла који би требало да радите.

Зато размислите које емоције покушавате да избегнете. Признавање емоције може учинити да вам се оно чиме се бавите чини мање застрашујућим. Константно подсећајте себе да можете да се носите са осећајем нелагодности.

Поред тога, само се сетите колико ћете се добро осећати када коначно завршите пројекат на ком радите, у супротности са тим колико лоше ћете се осећати уколико посао не обавите. Управо то вам може служити као подсетник да предузмете акцију без обзира да ли вам се то допадало или не.




Извор: https://www.verywellmind.com/work-from-home-motivation-4802480

Коментари: